Dzięki temu niesamowitemu sposobowi wyhodujesz swoje własne, zdrowe i świeże grzyby, w swoim ogrodzie.

Uprawa grzybów

Hodowla grzybów to zabawny i satysfakcjonujący biznes, który jest wymagający, ale zaskakująco przystępny. Uprawa grzybów jest dość podobna do uprawy czegokolwiek innego, a jeśli masz jakieś doświadczenie w rolnictwie, wiele z nich zostanie przeniesionych na uprawę grzybów.

I podobnie jak inne rodzaje rolnictwa, ta praca wymaga znacznego zaangażowania czasowego, dużej ilości pracy ręcznej, mnóstwa prób i błędów oraz pewnego kapitału początkowego, aby to wszystko ruszyło. Na szczęście nie ma nic dużego, trudnego do znalezienia lub drogiego, czego potrzebujesz od razu.

Podczas gdy niektóre komercyjne pieczarkarnie mają systemy warte wiele milionów dolarów, wiele małych „butikowych” pieczarkarni odnosi niewiarygodne sukcesy tylko dzięki podstawowym narzędziom i sprzętowi. Rynek grzybów „specjalnych”, takich jak ostrygi, shiitake, soplówka jeżowata – w zasadzie każdy grzyb poza guzikiem, crimini i portabella – rośnie od lat.

Zarabianie pieniędzy jako hodowca grzybów jest bardzo podobne do zarabiania pieniędzy na farmie prawie wszystkiego. Kiedy rozbijesz model biznesowy uprawy grzybów do rdzenia, chodzi o to, aby wyprodukować produkt wysokiej jakości tak wydajnie, jak to możliwe, a następnie dostarczyć ten produkt klientom za konkurencyjną cenę. To, które grzyby zdecydujesz się uprawiać, jak je uprawiasz i jak je sprzedajesz, może się zmienić, ale to, co pozostaje takie samo, to miejsce, w którym możesz je sprzedać.

O tym warto pamiętać!

Pierwszym punktem wyjścia do rozważenia jest lokalny rynek rolników. Rynki rolne oferują hodowcom pieczarek bezpośrednią linię do klientów. Ludzie udają się na targowiska, aby uzyskać najświeższe i najwyższej jakości produkty spożywcze.

Działa to idealnie, ponieważ hodowcy grzybów zwykle chcą sprzedawać swoje produkty świeże i tak szybko, jak to możliwe, aby uniknąć konieczności suszenia ich lub zepsucia się. Zalety rynków rolnych wykraczają poza natychmiastową sprzedaż, są również idealną okazją do nawiązywania kontaktów i marketingu.

W przeciwieństwie do innych punktów sprzedaży, rynki umożliwiają budowanie bezpośrednich relacji z klientami. Kiedy dokonujesz sprzedaży, możesz rozdawać karty, broszury, oferty specjalne i nie tylko. Nawet samo posiadanie swojego nazwiska na znaku na rynku rolników jest świetną okazją marketingową.

Bardzo często klienci rynku rolnego będą angażować się w Twoją firmę w inny sposób, na przykład kupując grzyby bezpośrednio w gospodarstwie / przestrzeni uprawowej, kupując produkty online, a nawet po prostu śledząc Twoją firmę w mediach społecznościowych. Kolejną świetną okazją dla hodowców grzybów jest budowanie relacji z lokalnymi szefami kuchni i właścicielami restauracji, którzy będą kupować Twoje produkty, zwykle co tydzień lub sezonowo.

Wielcy szefowie kuchni żyją dla świeżych grzybów. Jeśli możesz im pokazać, że masz świetny produkt i stałą podaż, będziesz miał świetne źródło dochodu. Czasami wystarczy telefon do lokalnej restauracji, aby postawić stopę w drzwiach.

Alternatywnie, możesz dosłownie dostać stopę w drzwi, odwiedzając restaurację wcześnie, przed rozpoczęciem usługi, i oferując szefowi kuchni próbkę grzybów. Wierzcie lub nie, ale wiele długoterminowych relacji biznesowych zaczęło się w ten sposób. Podobnie jak w przypadku rynków rolnych, sprzedaż do restauracji dotyczy lokalnej społeczności.

error: Treść zabezpieczona !!